Wydobycie z dna Bałtyku wraku samolotu Douglas A-20


Wyzwanie
Zakomunikowanie akcji wydobycia z dna morza wraku samolotu Douglas A-20 w sposób, który budował markę Narodowego Muzeum Morskiego, jako instytucji innowacyjnej i dynamicznej. Akcja została przeprowadzona przez Narodowe Muzeum Morskie przy wsparciu Marynarki Wojennej oraz LOTOS Petrobaltic. Pochodzący z okresu II wojny światowej wrak jest szesnastym zachowanym tego typu zabytkiem na świecie i stanowi cenny eksponat dla polskiego muzealnictwa.
Strategia
Odyseja przeprowadziła audyt komunikacyjny i na jego podstawie przygotowała strategię komunikacji, dobór narzędzi i plan działań. Głównym założeniem było profesjonalne, spójne i stałe komunikowanie się z kluczowymi mediami, informując, tworząc merytoryczne treści (komentarze, artykuły, infografiki, studia przypadków) i budując relacje oparte o wiedzę i transparentność (spotkania prasowe, wizyty w magazynie firmy, wydarzenia branżowe).


Realizacja
Opracowanie planu komunikacji, przygotowanie kluczowych komunikatów, materiałów prasowych, Q&A, organizacja i moderacja konferencji prasowej oraz prezentacji wraku samolotu Douglas A-20 w Porcie Wojennym w Gdyni, bieżące media relations, pozycjonowanie w mediach ekspertów NMM, doradztwo komunikacyjne.
Efekty
Projekt wygenerował w mediach ponad 230 publikacji dla Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku o zasięgu ponad 5 mln.
Chcesz dowiedzieć się, co zaproponowalibyśmy Tobie?
Przygotujemy dla Ciebie indywidualną propozycję.